Je miera okamžitých odchodov dôležitá?

Miera okamžitých odchodov

Pri webových stránkach je už samozrejmosťou implementácia Google Analytics (ďalej spomínaných ako GA). Ide o nástroj so širokou škálou rozličných možností merania správania návštevníkov. Jeden zo strašiakov v GA je “Miera okamžitých odchodov”.

Okamžitý odchod znie naozaj zle, ale ide naozaj o okamžité odchody z webu?
Nie, ide iba o návštevníkov, ktorí sa zo zobrazenej stránky nepreklikli na ďalšiu podstránku, resp. nevykonali žiadnu akciu na vašom webe.

Vysoká miera odchodov je pri určitých webstránkach úplne v poriadku, inde je náznakom problému. Ak máte blog/magazín, tak je úplne v poriadku, že si návštevník prečíta iba článok, na ktorý ho odkázali sociálne siete, reklama alebo Google. V prípade, že máte stránku pre váš biznis, tak sa tu črtá problém. Pri weboch, ktoré prezentujú službu alebo tovar očakávate interakciu návštevníka. Potrebujete návštevníka premeniť na zákazníka.

Ak ste spozorovali vysokú mieru okamžitých odchodov musíte zapracovať zväčša na obsahu. Skontrolujte vašu stránku na počítači, ale aj mobile, aby ste zabezpečili responzivitu. Pozrite sa na stránku pohľadom návštevníka, či je prehľadná, dôveryhodná a či disponuje potrebnými informáciami. Všetky tieto body môžu mať podiel na okamžitých odchodoch. Ak je všetko v poriadku, tak treba zmeniť obsah. V prípade, že si neviete rady, ako napísať pútavý text, obráťte sa na odborníkov – copywriterov.

LinkBuilding-budovanie-spatnych-odkazov

Získavanie spätných odkazov – Linkbuilding 👀

Získavanie spätných odkazov – Linkbuilding Čím viac pásikov, tým viac Adidas síce neplatí, ale o spätných odkazoch sa to povedať dá. Ak máte dostatok kvalitných spätných odkazov, zvyšujete svoju relevanciu, resp. pozíciu vo vyhľadávačoch. Čo znamená kvalitný spätný odkaz? Kedysi Google nezaujímalo o aký odkaz ide, hlavné bolo, že smeroval

Čítať »
SEO - Čo je to SEO?

🚀Čo je SEO a na čo slúži?

Čo je SEO a na čo slúži? Vzhľad webstránky tvorí len 30% z celého webu. Ďalších 20% tvorí obsah, ktorý tiež ako návštevník vidíte. Zvyšných 50% tvoria nastavenia a procesy za “fasádou”. Pri webových stránkach, ako aj marketingu sa často vyskytuje výraz SEO.  Výraz, okolo ktorého sa točí celý online marketing.

Čítať »