Je miera okamžitých odchodov dôležitá?

miera okamžitých odchodov

Pri webových stránkach je už samozrejmosťou implementácia Google Analytics (ďalej spomínaných ako GA). Ide o nástroj so širokou škálou rozličných možností merania správania návštevníkov. Jeden zo strašiakov v GA je “Miera okamžitých odchodov”.

Okamžitý odchod znie naozaj zle, ale ide naozaj o okamžité odchody z webu?
Nie, ide iba o návštevníkov, ktorí sa zo zobrazenej stránky nepreklikli na ďalšiu podstránku, resp. nevykonali žiadnu akciu na vašom webe.

Vysoká miera odchodov je pri určitých webstránkach úplne v poriadku, inde je náznakom problému. Ak máte blog/magazín, tak je úplne v poriadku, že si návštevník prečíta iba článok, na ktorý ho odkázali sociálne siete, reklama alebo Google. V prípade, že máte stránku pre váš biznis, tak sa tu črtá problém. Pri weboch, ktoré prezentujú službu alebo tovar očakávate interakciu návštevníka. Potrebujete návštevníka premeniť na zákazníka.

Ak ste spozorovali vysokú mieru okamžitých odchodov musíte zapracovať zväčša na obsahu. Skontrolujte vašu stránku na počítači, ale aj mobile, aby ste zabezpečili responzivitu. Pozrite sa na stránku pohľadom návštevníka, či je prehľadná, dôveryhodná a či disponuje potrebnými informáciami. Všetky tieto body môžu mať podiel na okamžitých odchodoch. Ak je všetko v poriadku, tak treba zmeniť obsah. V prípade, že si neviete rady, ako napísať pútavý text, obráťte sa na odborníkov – copywriterov.

Súvisiace príspevky

Čo je to SEO?
Linkbuilding - získavanie spätných odkazov