Získavanie spätných odkazov – Linkbuilding

linkbuilding

Čím viac pásikov, tým viac Adidas síce neplatí, ale o spätných odkazoch sa to povedať dá. Ak máte dostatok kvalitných spätných odkazov, zvyšujete svoju relevanciu, resp. pozíciu vo vyhľadávačoch. Čo znamená kvalitný spätný odkaz?

Kedysi Google nezaujímalo o aký odkaz ide, hlavné bolo, že smeroval na váš web. Za odplatu vás “marketér” zaregistroval do mnohých katalógov a bolo.
Tieto časy sú preč. V súčasnosti vám katalógy veľmi nepomôžu, dokonca vám môžu uškodiť.

Spätné odkazy upozorňujú vyhľadávače, že máte dobrý obsah alebo kvalitnú službu. Na zaujímavé weby a e-shopy smeruje množstvo odkazov, čo zvyšuje a upevňuje ich pozíciu vo vyhľadávačoch.
Čím vyššie vo vyhľadávaní ste, tým získavate vyššiu návštevnosť a aj povedomie a s tým spojenú aj vyššiu pravdepodobnosť, že vám pribudne spätný odkaz, napr. na niekoho blogu.

Kvalitný spätný odkaz

*Ideál – Mať natoľko zaujímavý obsah/službu/produkt, že o vás budú všetci písať sami od seba. Alebo aspoň tí, ktorí majú web s danou tématikou.

*Realita – Bežne sa praktizuje, že sa obe strany dohodnú a pridajú odkaz do relevantného článku na svojom webe. Relevantný článok je taký, ktorý pojednáva o službe/firme/produkte, ktorý je z rovnakého segmentu, prípadne priamo o vás.

Odkaz by mal byť jasný, žiadne zavádzajúce odkazy, ktoré presmerujú návštevníka na váš web, pričom z odkazu vyznievalo niečo iné (Black Hat praktika).
Odkaz na navštevovanom webe má väčšiu relevanciu, ako odkaz z webstránky, kde zavíta 5 návštevníkov za týždeň.
Aj PR článok je dobrý spätný odkaz, hlavne pri vašich začiatkoch alebo pri reklamnej kampani, kedy zabijete dve muchy jednou ranou.

Nezabúdajte na správny “anchor”!
Ide o text, ktorý vidia návštevníci a klikajú naň. Tento text odkazu by mal obsahovať kľúčové slová.

Ak hľadáte niekoho, kto sa vám o budovanie spätných odkazov – linkbuilding postará, siahnete si do vrecka. Ak si vyberiete správneho freelancera alebo agentúru, tak to bude stáť za to. Bohužiaľ, stále nájdete aj “katalógových registrovačov”.

Spätné odkazy sú dôležitým parametrom pre SEO a preto si zaslúžia pozornosť.

Miera okamžitých odchodov

🔍 Je miera okamžitých odchodov dôležitá?

Je miera okamžitých odchodov dôležitá? Pri webových stránkach je už samozrejmosťou implementácia Google Analytics (ďalej spomínaných ako GA). Ide o nástroj so širokou škálou rozličných možností merania správania návštevníkov. Jeden zo strašiakov v GA je “Miera okamžitých odchodov”. Okamžitý odchod znie naozaj zle, ale ide naozaj o okamžité odchody z

Čítať »
SEO - Čo je to SEO?

🚀Čo je SEO a na čo slúži?

Čo je SEO a na čo slúži? Vzhľad webstránky tvorí len 30% z celého webu. Ďalších 20% tvorí obsah, ktorý tiež ako návštevník vidíte. Zvyšných 50% tvoria nastavenia a procesy za “fasádou”. Pri webových stránkach, ako aj marketingu sa často vyskytuje výraz SEO.  Výraz, okolo ktorého sa točí celý online marketing.

Čítať »