Čo je SEO a na čo slúži?

Čo je to SEO?

Vzhľad webstránky tvorí len 30% z celého webu. Ďalších 20% tvorí obsah, ktorý tiež ako návštevník vidíte. Zvyšných 50% tvoria nastavenia a procesy za “fasádou”.
Pri webových stránkach, ako aj marketingu sa často vyskytuje výraz SEO.
Výraz, okolo ktorého sa točí celý online marketing. Množstvo reklamných agentúr a iných spoločností sa venuje iba SEO analýze a nastaveniam. Táto skratka znamená search engine optimization, a teda ide o optimalizáciu pre vyhľadávače. SEO slúži práve na to, aby ste vo vyhľadávačoch zaujali čo najlepšiu pozíciu. Optimalizácia pre vyhľadávače zohľadňuje množstvo nastavení, ako aj obsahovú stránku webu, obrázky a iné.

SEO nie je len o obsahu, ale ani len o úprave kódu.
Dobre nastavené SEO je o harmónii medzi kódom a obsahom. Každý z týchto parametrov je veľmi dôležitý, a bez svojej polovičky je ako auto bez kolesa.

Základom je správne nastavenie detailov ako názov, meta popis, jazyk, H tagy, štruktúru, počet slov, kľúčové slová, alt texty, odkazy, rýchlosť načítania a ďalšie…

Optimalizácia pre vyhľadávače zahŕňa približne 200 parametrov.
Kritéria pre jednotlivé parametre sa z času na čas menia a preto je potrebné sledovať avizované zmeny vyhľadávacích algoritmov jednotlivých vyhľadávačov. Kvalitné SEO je cesta bez konca. O SEO sa treba starať ako o dieťa. Pravidelne potrebuje pozornosť, analýzu a úpravy podľa výsledkov.

Dobre nastavené SEO je cestou k organickej (neplatenej) návštevnosti z vyhľadávačov.

Na svojej webstránke môžete urobiť pre SEO veľa, ale nie všetky parametre sa týkajú vášho webu. Najpoužívanejším externým parametrom, ktorému sa mnohí venujú, je počet spätných odkazov z iných webov. Budovanie týchto odkazov sa nazýva linkbuilding. Aj spätné odkazy by mali spĺňať určité pravidlá, aby boli pre vyhľadávače relevantné, ale o tom bude samostatný článok.

Súvisiace príspevky

Linkbuilding - získavanie spätných odkazov
miera okamžitých odchodov